Ondersteuningspagina voor Visagisten en Aanbieders

Bij NVB stellen wij onze klanten centraal: zowel jou, als de bezoekers die hier komen om jouw diensten af te nemen. Wij hechten veel waarde aan kwaliteit.

De informatie op deze pagina is een aanvulling op de algemene voorwaarden en is daarvan een onderdeel. Door gebruik te (blijven) maken van deze website geef je aan akkoord te zijn met deze informatie. Deze pagina wordt regelmatig vernieuwd. We raden je aan om van tijd tot tijd terug te keren naar deze pagina zodat je op de hoogte blijft. Samen maken wij Nederland mooier!

Handleidingen & Tutorials

Video Tutorials & Handleidingen

Tutorial video #1: Rooster Aanmaken

Tutorial video #2: Boekbaar Product Aanmaken


Tutorial video #3: Kortingscode Aanmaken

Algemeen: De essentie van NVB


Voorwaarden

Alle voorwaarden op een rij

  • Algemene voorwaarden gebruik visagistenbank.nl: beschrijft o.a. de voorwaarden die gelden voor alle gebruikers van deze website en de dienstverlening van Nationale Visagistenbank.
  • Algemene gebruikersvoorwaarden aanbod via visagistenbank.nl: dit document is voor jou zeer belangrijk! Het beschrijft o.a. de rechten en plichten die jij als aanbieder hebt in jouw samenwerking met ons, en omgekeerd. Dit document bevat 3 belangrijke bijlagen:
    • Bijlage 1: Algemene verkoopvoorwaarden verkopen via visagistenbank.nl. Deze bijlage beschrijft o.a. de verkoopvoorwaarden die jij als aanbieder naar jouw klanten toe dient te hanteren. Deze verkoopvoorwaarden moet je vermelden (kopiëren/plakken) binnen de productomschrijvingen van jouw aanbod en in de omschrijving van jou als aanbieder binnen je winkelpagina.
    • Bijlage A: Modelformulier voor herroeping. Deze bijlage is het modelformulier zoals jouw klanten dat kunnen gebruiken om hun bestellingen of boekingen bij jou te herroepen.
    • Bijlage 2: Servicelevels Aanbieders (SLA). Deze bijlage beschrijft de kwaliteit van de service die we van jou verwachten in relatie tot jouw omgang met je klanten.
  • Algemene abonnementsvoorwaarden aanbieders visagistenbank.nl: beschrijft o.a. de rechten en plichten die jij als aanbieder t.a.v. het abonnement dat je bij ons hebt afgesloten, en omgekeerd
  • Algemene voorwaarden kopen bij andere aanbieders: beschrijft o.a. de rechten en plichten voor de klanten in relatie tot jouw aanbod.

Daarnaast is er nog de Algemene Verklaring t.a.v. Gegevensbescherming & Privacy die van toepassing is op al het gebruik van deze website.

Abonnementen & Tarieven

Onze abonnementen, tarieven en de commissie (vergoeding)

Als je jouw diensten op visagistenbank.nl aanbiedt, vragen wij jou daarvoor een bijdrage. Die bijdrage bestaat uit a) een vast, maandelijks deel: de Abonnementskosten, en; b) een variabel deel: de commissie (of: ‘vergoeding’). Hieronder staan de 3 mogelijkheden omschreven.

BASIS

Gratis!

'No Cure, No Pay' oplossing, geschikt voor visagisten die net beginnen met het zelfstandig aanbieden van hun diensten.

max. 3 producten / diensten

5 geselecteerde categorieën

Bruidsmake-up aanbieden

Workshops aanbieden

Uitgelichte Aanbieder

URL in biografie

Links naar social media

Blog posts schrijven

Premium helpdesk

Vacatures

Forum

18% commissie 

PRO

€ 0,25 per dag*

Geschikt voor gevorderde visagisten die hun klantenkring willen uitbreiden en van extra gemak willen profiteren.

max. 8 producten / diensten

10 geselecteerde categorieën

Bruidsmake-up aanbieden

Workshops aanbieden

Uitgelichte Aanbieder

URL in biografie

Links naar social media

Blog posts schrijven

Premium helpdesk

Vacatures

Forum

12% commissie

EXPERT

€ 0,33 per dag*

Beste keuze voor serieuze visagisten die maximaal willen profiteren van online aanbod van alle mogelijke make-up & visagie diensten.

max. 69 producten / diensten

Bruidsmake-up aanbieden

Workshops aanbieden

Uitgelichte Aanbieder

URL in biografie

Links naar social media

Blog posts schrijven

Premium helpdesk

Vacatures

Forum

8,5% commissie

De commissie is het percentage van de verkoopprijs dat jij als aanbieder aan Nationale Visagistenbank afdraagt, na iedere (geslaagde) koopovereenkomst, als vergoeding voor gebruik van het platform. Dit staat nader omschreven in de diverse algemene voorwaarden (zie boven).

*Abonnementskosten zijn incl. 21% BTW en worden per kalendermaand gefactureerd, standaard uitgaande van 30 dagen per maand. BASIS = € 0,00 per maand; PRO = € 7,50 per maand; EXPERT = € 9,90 per maand.

Toegestane categorieën per abonnement

PLAN - PRICE

Description

Description

Description

Description

Description

Description

Description

Description

Description

Description

Description

Description

Description

Description

Description

Description

Description

Description

Description

Description

BASIS 

Dag- en Avondmake-up

Natural / 'No' make-up (Nude)

Smokey Eyes

Arabische make-up (Arabesque)

Waardebon / Cadeaubon

PRO 

Dag- en Avondmake-up

Natural / 'No' make-up (Nude)

Smokey Eyes

Arabische make-up (Arabesque)

Waardebon / Cadeaubon

***

Gala make-up

Make-up rijpere / oudere huid

Fashion / Glamour make-up

Stage (Podium) make-up

Make-up voor mannen

EXPERT 

Dag- en Avondmake-up

Natural / 'No' make-up (Nude)

Smokey Eyes

Arabische make-up (Arabesque)

Waardebon / Cadeaubon

***

Gala make-up

Make-up rijpere / oudere huid

Fashion / Glamour make-up

Stage (Podium) make-up

Make-up voor mannen

***

Bruidsmake-up

Workshops / Advies

Editorial / Fotoshoot make-up

Wenkbrauwen / Wimpers

Hairstyling

Cosmetica / Make-up / Kwasten

Overige


Het door jou gekozen abonnement bepaalt in welke van bovenstaande categorieën je jouw diensten en producten mag aanbieden.

Uitbetaling & Betaalmethoden

Het proces van uitbetaling

In het menu van je dashboard, vind je de knop [Opname]. Als je daarop klikt, kun je zien wat het beschikbare saldo is op dat moment om op te nemen. Je saldo geeft het bedrag weer van je verdiensten (verkopen minus commissie) voor afgeronde bestellingen. Dat betekent dus dat een boeking of bestelling eerst moet zijn uitgevoerd en afgerond, voordat je de bijbehorende verdiensten kunt opnemen.

Op het scherm staat ook de “Opnamedrempel” vermeld in aantal dagen. Dat is het aantal dagen er moet zijn verstreken tussen het afronden van een boeking/bestelling voordat je de de bijbehorende verdiensten kunt opnemen. Dit is om ervoor te zorgen dat eventuele retourzendingen of andere claims van klanten niet overlappen met onze uitbetaling aan jou.

Via dit scherm kun je een opnameverzoek indienen. Het minimum opnamebedrag is € 29,-. Na goedkeuring, zal het opnamebedrag worden overgemaakt naar de door jou geregistreerde en bij ons bekende IBAN rekening. Dit proces duurt doorgaans ca. 2-5 werkdagen.

De betaalmethoden

Klanten kunnen op de website betalen via iDEAL. Dat is online veruit de meest geaccepteerde, makkelijkste en veiligste betaalmethode.

Kwaliteit & Valideren

Wij willen kwalitatief goede visagisten als aanbieder

De klant centraal en kwaliteit voorop. Om er zeker van te zijn dat jij de klant kwaliteit kunt leveren, moet je op een ieder moment aannemelijk kunnen maken dat je het vakgebied visagie goed beheerst. Een diploma visagie helpt daarbij, maar is niet vereist. Hieronder enkele manieren waarop je ons kunt overtuigen dat je een goede visagist(e) bent:

  • je hebt een goede portfolio van jouw werk als visagist(e)
  • je hebt een flink aantal positieve reviews van tevreden klanten
  • je hebt een serieuze, meerdaagse visagie cursus of opleiding met goed gevolg doorlopen
  • je staat als visagiste of andere beauty professional ingeschreven bij de Kamer van Koophandel (KvK)
  • je hebt al je eigen ‘professionele’ website als visagist(e)
  • je maakt actief gebruik van social media om jouw kwaliteiten en ervaring als visagist(e) te delen
  • je werkt al enige tijd als professioneel visagist(e) voor een bedrijf of organisatie binnen de beauty branche

In de regel geldt dat als je tenminste 3 van bovenstaande punten kunt aantonen, je aannemelijk hebt gemaakt dat je het vakgebied visagie goed beheerst.

Valideer je winkel!
Jouw klanten willen de zekerheid dat ze zaken doen met een visagist(e) die goed is in zijn/haar vak. Om succesvol te zijn, is het erg belangrijk dat jij jouw klant overtuigd van je kwaliteit. Dat doe je vooral door goede productinformatie en goede foto’s te plaatsen. Ook een volledige en goede biografie op je winkelpagina is belangrijk. In aanvulling hierop, bieden wij een aantal Validatie Checks, waarmee jij op je winkelpagina kunt aantonen dat je een betrouwbare aanbieder bent:

  • NVB Gevalideerd: ons belangrijkste kwaliteitskeurmerk. Zie het formulier en de instructies hieronder (inloggen verplicht!). Heb je een EXPERT abonnement en deze validatie doorlopen? Dan krijg je het predikaat “Uitgelicht“. Daarmee ben je beter zichtbaar en weten jouw klanten dat ze kwaliteit van je mogen verwachten.
  • Adres Validatie: valideer je adres zodat jouw klanten weten dat je ook echt bestaat en bereikbaar bent op het door jou aangegeven adres. Als je deze validatie-stap uitvoert, dan ontvang je van ons per post op jouw adres een code waarmee je je adres kunt valideren via de instructies in de begeleidende brief.
  • Social Validatie: koppel je LinkedIn profiel en/of of je Facebook account aan jouw winkel. Hiermee geef je jouw klanten meer zekerheid en vertrouwen.

Vraag via dit formulier je NVB validatie aan. In de regel geldt, dat als je 3 van de 6 punten hieronder kunt aantonen, je in aanmerking komt voor het keurmerk “NVB Gevalideerd”. Heb je daarnaast een EXPERT abonnement? Dan kun je “Uitgelichte Aanbieder” worden voor hogere conversie op de website.

Dit contactformulier is alleen beschikbaar voor ingelogde gebruikers.

Los van dit alles, verwachten wij van je dat je je telkens inspant om te voldoen aan de Service Levels zoals omschreven in Bijlage 2 van de Algemene gebruikersvoorwaarden aanbod via visagistenbank.nl.

Regels Aanbod & Informatie

Informatie, regels & instructies t.a.v. de productcategorieën, (product)informatie en het aanbod

Het is van groot belang dat alle aanbieders altijd correcte en actuele productinformatie weergeven en zorgen dat producten worden ingedeeld in de juiste categorieën. Van alle foto’s en tekst die je op het platform zet, verwachten we dat je het auteursrecht hebt, of dat je gebruiksrechten hebt zekergesteld.

Verder verwachten we dat:

  • Artikelomschrijvingen geen verwijzingen naar kortingen, garantieregelingen, “verkoopkreten” of andere producten bevatten
  • de Artikelomschrijvingen bevatten geen telefoonnummer(s), e-mailadres(sen) of URL(’s) naar eigen of andere websites;
  • de afbeeldingen (images), geen kortingslabels, watermerken, bedrijfsnamen en/of bedrijfslogo’s
    bevatten;
  • de verstrekte (product) informatie, inclusief beeldmateriaal en geschreven woord, geen inbreuk
    maakt op de rechten van derden waaronder begrepen, maar niet beperkt tot, intellectuele
    eigendomsrechten (bijv. merkrechten en auteursrechten);
  • de door aangeleverde (product) informatie allereerst in de Nederlandse taal is gesteld (het is toegestaan een samenvatting in een andere taal toe te voegen);
  • de Profielinformatie op ieder moment een actueel, correct en passend beeld schetst van de
    Aanbieder en zijn/haar activiteiten overeenkomstig de werkelijkheid;
  • de Profielinformatie in overeenstemming is met de voorwaarden geldend bij het gekozen
    Abonnement en bevat geen telefoonnummer(s), e-mailadres(sen) of URL(’s)* en/of oproepen om buiten het NVB platform om boekingen/reserveringen te maken.

*Heb je een EXPERT Abonnement, dan is het toegestaan om in je biografie/informatietekst op je winkelpagina een URL op te nemen die verwijst naar je eigen website. Als je dat doet, dan is het vereist dat op de website waar de URL naar verwijst, onderstaande HTML code wordt geplaatst op een indexeerbare Hoofdmenu Pagina**:

NVB controleert hier streng op.

**Hoofdmenu Pagina kan zijn, bijv.: HOME, Contact, Over Ons, etc…

Prijsstelling Boekbare Diensten/Services
Samen zijn we verantwoordelijk voor een positieve kwaliteitsperceptie bij alle gebruikers van deze website. Daarom dient in de regel de verkoopprijs voor aangeboden (boekbare) diensten en services binnen het vakgebied Visagie niet lager te zijn dan vijfendertig euro €35,-. Cadeaubonnen en waardebonnen zijn hiervan uitgezonderd, evenals sommige fysieke (verzendbare) producten.

Uitleg Bestelproces

Beschrijving van het bestelproces

Het bestelproces van de klant en de interactie met jou als aanbieder wordt uitgelegde in deze video:

Regels Klantcontact

Regels & instructies t.a.v. klantcontact

Conform de voorwaarden geldt dat je klanten “enkel en alleen zal benaderen in verband met het uitvoeren van de Koopovereenkomst en de verplichtingen voortvloeiend uit de Koopovereenkomst”. Het is niet toegestaan om klantgegevens ergens anders voor te gebruiken of om klanten op dit platform om andere redenen te benaderen.

Als je met je klanten in contact wilt/moet treden i.v.m. een bestelling, boeking, of vraag, dan dien je gebruikt te maken van de e-mail applicatie binnen het platform. Dat maakt het voor zowel jou als voor je klanten mogelijk maakt om via e-mail met elkaar in contact te treden via de accounts.

Klanten kunnen een (hulp)vraag bij je indienen via je winkelpagina. Via je dashboard kun je naar het onderdeel [Klantvragen] om deze vragen af te handelen. Als je n.a.v. een bestelling/boeking zelf contact wilt/moet opnemen met een klant, dan doe je dat via je dashboard en het onderdeel [Bestellingen]. Open de bijbehorende bestelling en ga naar het veld “Voeg notitie toe” om een Klantnotitie toe te voegen. De klant ontvangt dan per e-mail een bericht met jouw mededeling.

Het is klanten verder toegestaan om telefonisch contact met jou op te nemen.

Het is je nadrukkelijk niet toegestaan hiervan af te wijken, of en verkoop met een klant buiten dit platform om te (her)sluiten.

BeautyPoints

Het BeautyPoints programma

Het BeautyPoints programma komt begin januari 2019 online. Meer informatie volgt.


Blogs en overige content

Regels & instructies t.a.v. blog posts en overige content

Heb je een EXPERT abonnement, dan mag je op eigen titel blog posts aanleveren. Dit is een zeer krachtig middel om meer aandacht te creëren voor jouw winkel hier op NVB. Blog posts worden namelijk ook door Google geïndexeerd waardoor de kans dat je in de zoekresultaten verschijnt flink kan toenemen.

Een blog post kun je aanmaken via je dashboard door te klikken op de knop [Posts]. Je komt dan op een scherm waar je je blog posts kunt beheren. Klik op de knop [+ Add Post] om een nieuwe blog post aan te maken. Dit zijn enkele spelregels m.b.t. ‘bloggen’ op NVB:

  • Ingediende posts worden eerst door onze redactie beoordeeld voordat ze worden geplaatst. De redactie heeft het recht (zonder opgaaf van redenen) posts te weigeren, aan te passen of te verwijderen.
  • De schrijven van de post staat ervoor in dat zij/hij het auteursrecht heeft op al het materiaal (tekst, beeld, video, etc.) of de gerechtigd is het materiaal te gebruiken/verspreiden.
  • Een blog post is niet bedoeld voor pure reclame-uitingen of verkooppraatjes. Ze moeten voor de lezer inhoudelijk interessant zijn en aan visagie/beauty gerelateerde informatie bevatten, die past bij het aanbod hier op NVB.
  • Een blog post mag geen uitgaande URLs (links) bevatten naar andere pagina’s met een concurrerend aanbod.
  • De inhoud van een post mag niet beledigend of op enige manier aanstootgevend zijn. Hetzelfde geldt voor reacties op posts.

Contact met NVB

Zo kun je contact met ons opnemen

Gebruik het formulier hieronder om contact op te nemen. Je moet ingelogd zijn! Heb je een EXPERT of PRO abonnement? Dan doen we ons uiterste best om binnen 48 uur te antwoorden. Meestal lukt het binnen 24 uur. Heb je een BASIS abonnement? Dan kan het langer duren.


Dit contactformulier is alleen beschikbaar voor ingelogde gebruikers.


Overige

Overige regels & instructies

Kosten Stornering
Als je een betaald PRO of EXPERT abonnement hebt, dan worden de maandelijks abonnementskosten via automatische incasso van je rekening afgeschreven. Indien een poging tot incasso mislukt, of een incasso ten onrechte wordt gestorneerd waardoor deze normaals moet worden uitgevoerd, brengt NVB hiervoor €5,- bij jou in rekening.